Warning: Use of undefined constant is_plugin_page - assumed 'is_plugin_page' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/vhosts/havelaar.be/httpdocs/silures/wp-content/plugins/dashboardopts/dashboardopts.php on line 12 Silures Fishing Site

Silures Fishing Site

Deze site is een online overzicht van onze hengelsportervaringen.

Steur in Frankrijk

Categorie Vangsten — door admin om 12:32 pm op 28 april 2013

Na een afwezigheid van meer dan 10 jaar ben ik dan toch weer eens mijn geluk wezen beproeven in het beloofde karperland van weleer.
Niet op de gerenommeerde bekende wateren maar op een grappig “etangetje” waar wat naast wat karper ook wat steurtjes rondzwommen, daar ik deze laatste soort nooit eerder in mijn net gehad heb ging daar de voorkeur naar uit.

Snoek aan boord

Categorie Vangsten — door admin om 2:03 pm op 29 september 2012

Zoals de meeste inmiddels wel weten vis ik voornmamelijk vanuit mijn boot op de grote rivieren, de afgelopen waren vooral de baarzen de klos.
1 mtr 15

Afgelopen week kwamen er weer diverse snoeken aan boord waaronder een nieuwe persoonlijk record.

. (Lees verder …)

Wijziging visserijregels per 1 maart 2012

Categorie Info — door admin om 7:37 pm op 28 augustus 2011

Sportvisserij Nederland blij met verruiming sportvismogelijkheden

Na een intensieve lobby van Sportvisserij Nederland treedt per 1 maart 2012 een aantal belangrijke wijzigingen in werking die de mogelijkheden voor sportvissers flink verruimen. Het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie werkt momenteel bijvoorbeeld hard aan het afschaffen van de gesloten tijd voor de worm, het nachtvisverbod en legaal vissen op meerval.Het verzoek aan de minister voor wijzigingen in de visserijreglementen is ingegeven door de wens om te komen tot een vermindering van het aantal regels, vereenvoudiging van de regels en veranderingen op het gebied van de visserij, visstand en de waterkwaliteit. Het voorstel tot wijziging dat er nu ligt, stemt voor het grootste deel tot tevredenheid omdat overbodige regels worden afgeschaft en de mogelijkheden voor sportvissers worden verruimd.

De belangrijkste wijzigingen per 1 maart 2012 zijn:
* Er mag actief op de Europese Meerval worden gevist. Wel komt er een gesloten tijd voor het hele jaar zodat elke meerval direct terug gezet dient te worden.
* De Gesloten tijd voor worm wordt geschrapt, de aassoort wordt door veel wedstrijdvissers, karpervissers en recreatieve vissers gebruikt en dit mag straks het hele jaar.
* Nachtvissen is het hele jaar toegestaan. Uitgezonderd natuurgebieden waar jet nachtvissen nu ook al verboden is. Het gebruik van een tentje of vouwwagen langs de waterkant wordt niet vrijgegeven. Dit is en blijft de bevoegdheid voor diegene die de oevers ter plaatse beheert, veelal de gemeente. Toch kan de visrechthebbende in een plaatselijke verordening het nachtvissen verbieden om bijv. overlast voor omwonenden tegen te gaan.
* De gesloten tijd voor snoek wordt ingekort naar 31 mei, zo loopt deze gelijkertijd af met de gesloten tijd voor aassoorten.
* Er komt ook een verbod voor sportvissers om hun vis te verkopen.
Bron:http://www.sportvisserijnederland.nl/

Spanje bezocht

Categorie Vangsten — door admin om 2:53 am op 23 juli 2011

Omdat ik in voornamelijk op karper gevist heb in mijn leven en de periode dat ik op meerval viste alleen het boeiensysteem toegepast heb en ik dit alles een beetje zat begon te worden en omdat ik er hoognodig eens tussen uit moest heb ik een tas grote pluggen aangeschaft nieuwe lijn op mijn reels gespoelt mijn wrakvis hengels uit de stof gehaald en ben ik vervolgens afgelopen weken tweemaal naar spanje afgereisd om daar met kunstaas de meerval te gaan belagen.
Het vliegtuig naar barcelona genomen auto gehuurd en naar caspe gereden waar ik vooraf al een appartementje en een bootje geregeld had. Deze manier van vissen was geheel nieuw voor mij maar de resultaten logen er niet om.
Kijk alvast op Foto reportage Spanje

Marco
Het begon vrij moeizaam maar al snel ving ik vis, in je eentje een 2 meter(+) vis landen valt niet mee en koste me oa een hengel, maar heb toch een groot aantal vissen gevangen waaronder diverse 2mtr+ vissen tot een dikke 80 kg toe. (Lees verder …)

Vissen uit de boot

Categorie Info — door admin om 11:16 pm op 14 mei 2010

Vooralsnog is het de bedoeling dat de tent en de stretchers dit jaar thuis blijven vanwege de aanschaf van een ruime kajuitboot voorzien van twee slaapplaatsen en voldoende leefruimte om samen je tijd al vissende door te kunnen brengen, de eerste sessie op het grote buitenwater leverde naast een aantal uit de kluiten gewassen windes deze mooie roofblei op.
Prachtige omgevingRoofblei

Poldervlietjes

Categorie Vangsten — door admin om 12:00 am op 1 april 2010

Ook in de vele vlietjes die ons eiland rijk is zijn best leuke vissen te vangen die we U niet willen onthouden.

Meter Snoek

Categorie Vangsten — door admin om 1:30 pm op 16 oktober 2009

Eindelijk de zolang verwachte meter snoek, gevangen in de schemering waardoor helaas de kwaliteit van de foto’s enigzins tegenvallen.
1 meter 3

Karper uit Kroatië

Categorie Info — door admin om 1:33 am op 26 augustus 2009

Afgelopen zomer hebben we weer eens een bezoek gebracht aan Kroatië naast het vissen langs de kust en het vangen van de gebruikelijke stekelige zeebrasems moest er ook karper gevangen worden.
Of en hoe dat gelukt krijg je nog te lzen in een nieuw artikel hier alvast een voorproefje.

Prachtige omgevingNathan

Succes in de polder

Categorie Vangsten — door admin om 12:43 pm op 28 juni 2009

Nadat we dit jaar op de gebruikelijke stekken weinig tot geen succes gekend hadden besloten we ons blikveld te gaan verruimen en op zoek te gaan naar nieuwe jachtgronden en niet zonder succes.

Reeds de eerste sessie was het het een mooie twintiger die zich in de schemering in ons aas verslikte.

Juni

Categorie Vangsten — door admin om 10:40 am op 15 juni 2009

Een weekje vrij genomen om eens “legaal” ’s nachts (uiteraard ook overdag) aan de waterkant te vertoeven.Terwijl de regen kletterde op mijn paraplu kon ik diverse mooie regenbogen waarnemen.

De karper liet het enigszins afweten, toch vonden enkele twintigers de weg naar het net.

Roofvisseizoen

Categorie Vangsten — door admin om 12:30 am op 9 juni 2009

Nu het roofvisseizoen weer geopend is vang je de ene snoek na de andere het zijn geen giganten maar wel mooie beesten, en dat op een water waar ik doorgaans helemaal niet zo makkelijk die getande rovers aan de schubben kan komen.
Chantal met een mooie snoek

Tsernobyl

Categorie Info — door admin om 12:19 am op 31 mei 2009

Op een of andere vage site zag ik een foto en wat ander beeldmateriaal van grootkopkarpers en meervallen in het bijbehorende artikel wordt gesteld dat de vissen die te zien zijn zo groot geworden zijn vanwege de nog aanwezige radioactiviteit, een beetje viskenner begrijpt meteen dat dat grote nonsens is en dat het doodgewone volwassen exemplareren van de europese meerval betreft, overigens altijd leuk om zo’n imposant beest te zien zwemmen.
Russische Meerval
Klik hier om de filmpjes te bekijken

Roofblei

Categorie Vangsten — door admin om 12:11 am op 10 mei 2009

’s Nachts schrok ik wakker van een snoeiharde run deze Roofblei bleek zich in mijn boilie verslikt te hebben. Ondanks dat de meteorologische omstandigheden optimaal leken konden we met pijn en moeite alleen deze karper buit maken, geen gigant wel een schitterende schubkarper.

Weekendje EEMHOF (centerparcs).

Categorie Vangsten — door admin om 12:56 am op 4 mei 2009

Beekforel

Troostprijs

Categorie Vangsten — door admin om 4:41 pm op 10 april 2009

De karper wilde nog niet, bij het naar huis gaan viel er al terugroeiend nog een snoekje aan.

Nathan

Weer een nieuwe week in een nieuw jaar.

Categorie Info — door admin om 2:14 pm op 31 december 2008

Huidige weeknummer

Hoogtepunten van 2008

Categorie Vangsten — door admin om 12:00 am op 1 december 2008

Het afgelopen seizoen ging het zeker niet van een leien dakje het was kommer en kwel, afzien, uren maken, constant nieuwe creatieve ideeen ontplooien, het schepnet bleef heel vaak droog.
Onze vangsten stonden in schril contrast met die van 2007 toen leek het niet op te kunnen en beleefden we veelal slapeloze nachten aan de waterkant, in 2008 kwam ik eens te meer tot de conclusie dat mijn oude fox bedchair zijn beste tijd had gehad en dan mijn slaapzak ook vervanging toe was, ondanks de veelal tegenvallende resultaten hebben we toch nog de volgende hoogtepunten beleefd die we u niet willen onthouden.

Mooie snoek

Categorie Vangsten — door admin om 12:50 pm op 25 oktober 2008

Deze herfst wist Nathan een mooie snoek van iets meer dan 90 cm te vangen aan een dode voorn, uit de bek konden wij ook nog een mooie plug verwijderen, een collega visser die het aan het ontbreken van een stalen onderlijn te zien gemunt had op snoekbaars had het ook met deze snoek aan de stok gehad.

Portugal

Categorie Vangsten — door admin om 6:40 pm op 20 september 2008

Afgelopen zomer zijn we op vakantie in de Algarve geweest, uiteraard ontbraken de hengels niet in onze bagage, de eerste vis was een tot nu toe voor mij onbekende vis, verder vingen we nog Makreel, Geep en als toetje een Rog. Tevens hebben we ooievaars, zilverreigers en een hele grote reigersoort gespot zie onze fotogallerij.

Snoeken

Categorie Vangsten — door admin om 2:02 pm op 11 juni 2008

Nu het roofvisseizoen weer geopend is besloten we het er maar eens op te gaan wagen, met als resultaat een paar fraai getekende exemplaren van onze vriend de snoek.

Vooruitgang

Categorie Vangsten — door admin om 8:53 pm op 18 mei 2008

Nadat we met het hele mooie en warme weer een aantal vruchteloze sessies gehad hebben, wisten we eindelijk met de regen van afgelopen weekend weer wat resultaten te boeken.

Marco

Een aantal duidelijk afgepaaide schubkarpers van net iets meer dan een kilo of tien waren de klos.

Hagedis

Categorie Info,Vangsten — door admin om 6:02 pm op 12 mei 2008

In ons landje zijn steeds weer meer beestjes te vinden langs de waterkant zo wist Nathan dit hagedisje te vereeuwigen.Hagedis

Bestolen

Categorie Info — door admin om 1:08 pm op 9 mei 2008

Vrijdagmorgen kom ik bij mijn trailer welke naast de kas aan de polderdijk te maasdam geparkeerd staat zie ik tot mijn grote verbazing dat een of andere onverlaat de Kim en Kielrollen eraf gejat heeft, mocht iemand iets gezien gehoord of opgemerkt hebben dan hoor ik dit graag.

Procesverbaal

Categorie Info — door admin om 6:55 pm op 7 mei 2008

Afgelopen najaar en winter zijn er langs de Binnenmaas prachtige stukken “natuurgebied” gecreëerd die vrij toegankelijk zijn, je kan dan ook nergens vinden en er staat ook nergens aangegeven dat je er niet zou mogen vissen. Ik besloot dan ook om met dit prachtige weer een middagje voorzien van hengels op zo’n stukje te gaan doorbrengen, (Lees verder …)

Aan het paaien geslagen

Categorie Info — door marco om 2:06 pm op 6 mei 2008

Enkele weken terug wilde de vis niet echt loskomen door de aanhoudende koude, nu hebben we ineens met een kompleet tegenovergestelde situatie te maken.
Marco
Wederom hebben we geen vis op het droge kunnen krijgen, de vissen waren duidelijk met andere dingen bezig, wat ook mooi is om te aanschouwen. (Lees verder …)